Z radością informujemy, iż po długiej przerwie powróciliśmy do pracy i gabinet jest dla Państwa otwarty. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego 22 626 33 33 oraz drogą mailową rejestracja@wazektomia.com.

Mity na temat antykoncepcji

wazektomia mity

Mity na temat antykoncepcji

28-10-2011 /Pytania i odpowiedzi/

Badania wykazały, że chęć posiadania dziecka jest najrzadziej podawaną spośród przyczyn, dla których ludzie uprawiają seks. Dlatego od dawna poszukiwano skutecznych sposobów zapobiegania ciąży. Wiele z nich przetrwało do tej pory, jednak nie wszystkie są prawdziwe. Oto kilka wybranych mitów o antykoncepcji.

1. Kobieta nie może zajść w ciążę przy pierwszym razie(inicjacji seksualnej)

To mit, gdyż szanse kobiety na zajście w ciążę są takie same przy pierwszym stosunku, jak przy każdym następnym. Wszystko zależy od tego, czy jest ona w trakcie owulacji, a nie od tego, czy uprawiała wcześniej seks, czy nie.

2. Prysznic lub kąpiel „po” zapobiegają „wpadce”.

Wzięcie prysznica to nieskuteczna metoda antykoncepcji, gdyż niemożliwym jest tak dokładne wypłukanie spermy, aby zapobiec tym samym jej dotarciu do komórki jajowej i zapłodnieniu, ale próbować można.

3. Stosunek przerywany to dobra antykoncepcja

To wielki mit. Wycofywanie się przed ejakulacją nie jest wiarygodną metodą antykoncepcyjną, gdyż nawet przed wytryskiem, w czasie stosunku wydzielają się mniejsze ilości spermy, dzięki którym może dojść do zapłodnienia.

4. W czasie miesiączki (okresu) seks jest bezpieczny

Wiele osób wierzy w ten mit. Jednak w trakcie menstruacji kobieta może zajść w ciążę, jeżeli jej cykl jest krótki lub nieregularny. Oznacza to, że w czasie okresu może jednocześnie owulować. Ponadto sperma potrafi przetrwać w organizmie kobiety nawet do 5 dni, dlatego do zapłodnienia może dojść również w kilka dni po stosunku.

5. Prezerwatywę można zastąpić balonem

Tak, naprawdę istnieje taki mit. Zdecydowanie balon nie jest substytutem kondomu. Nie zadziała również żaden plastikowy woreczek śniadaniowy ani folia.

6. Seks na stojąco zapobiega „wpadce”.

Istnieje wiele mitów odnośnie pozycji, najczęściej wspominana jest jednak ta, w której para stoi w trakcie uprawiania seksu. Żaden sposób ułożenia ciała ani częstotliwość stosunków nie zapobiegną wpadce.

7. Bez orgazmu nie ma ciąży

Wiele osób uważa, że jeśli stosunku nie uwieńczył orgazm, kobieta nie zajdzie w ciążę. To fałszywe twierdzenie. Przyjemność nie ma nic wspólnego z antykoncepcją – bez względu na to, czy seks jest udany i masz orgazm, czy nie, prawdopodobieństwo wpadki jest równie wysokie.

8. Pigułka działa od razu po jej zażyciu

To mit, gdyż organizm każdej kobiety potrzebuje czasu, aby dostosować się do działania tabletki antykoncepcyjnej, aby hormony w niej zawarte mogły zgrać się z naturalnymi, wydzielanymi przez jej organizm. Tabletki są skuteczne dopiero po upływie pewnego czasu(w czasie drugiego cyklu stosowania).

9. Tabletki to rozwiązanie na pewien czas

Wiele kobiet uważa, że tabletki antykoncepcyjne można przyjmować tylko w limitowanym czasie, gdyż po długim i nieustannym stosowaniu mogą one jej zaszkodzić lub przestać działać. To nieprawda, gdyż tę metodę antykoncepcyjną można stosować przez całe życie i jest wciąż tak samo skuteczna. Jednak należy czytać na opakowaniu jakie są efekty uboczne stosowania tabletek antykoncepcyjnych, żeby w razie wystąpienia wymienionych objawów udać się natychmiast do lekarza.

10. Wewnątrzmaciczne Wkładki Antykoncepcyjne WWA są środkami poronnymi.

To nie tylko mit, ale większe oszukaństwo. Wykonano bardzo szczegółowe badania kliniczne i stwierdzono, że w czasie stosowania WWA, nie stwierdza się plemników w jajowodach. Zdarza się, że dochodzi do ciąży w czasie stosowania WWA i taka ciąża nigdy nie jest przerywana tylko rozwija się prawidłowo.

 

PS. Jeżeli ktoś z Państwa zna inne mity na temat antykoncepcji uprzej ie proszę o korespondencję.

-Źródła:

http://www.webmd.com/sex-relationships/guide/birth-control-contraceptive-myths

http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=105160

Redakcja

Dr Eugeniusz Siwik

Podziel się:
Nie zainteresowało mnieWarte rozwinięciaDobreBardzo dobreNic dodać nic ująć (1 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

Komentarze

Javier 03-05-2012 -Odpowiedz

MalaMam 23 lata i troje malych deizci w wieku 4, 2 i 1 rok. Obecnie jestem 3 dni po sterylizacji i powoli dochodze do siebie. Decyzje jednak podejmowałam przez ten cały rok po urodzeniu sie mojej cf3reczki.Mysle ze jest wystarczajaco przemyslana. Mialam dosc martwienia przed kazda miesiaczka czy jej dostane, bo czasem sie spozniala. Teraz juz bede spokojniejsza.Odradzam podejmowania takiej decyzjii ludziom, ktf3rzy nie mają deizci, bo mysle ze naprawde wszystko sie moze zmienic. Ja jednak mam teraz plany na przyszlosc zwiazene z moimi dziecmi, praca, zdaniem prawa jazdy i jak deizci podrosna znow bede mogla szalec z moim mezem, jezdzic po swiecie itp.Mam inne zdanie na temat co bedzie jak mnie maz zostawi. Co bedzie? Nic, bede musiala zyc dalej, jakos sobie radzic z zyciem, z dziecmi, wychowac je, zapewnic przyszlosc. Co bedzie jak pojawi sie nastepny facet? Bedzie musial zaakceptowac mnie taka jaka jestem. Niewazne ze bede go kochala nad zycie, najpierw zanim z nim bede upewnie sie ze akceptuje mnie. To chyba jest ten zdrowy egoizm ujawniajacy sie po sytuacjach, kiedy zycie daje w kosc.Tak poza tym to sterylizacja jest odwracalna, tyle, ze w 60-80% mozna po odwroceniu sterylizacji zajsc w ciaze. Nie jest to niski procent. Jednak jest to bardzo kosztowne.Ja robilam zabieg sterylizacji w Anglii za darmo. wiem ze odwrocenie tego kosztowalo by tu okolo 3000 funtow. ja jednak o zadnym odwracaniu tego nie mysle.Na koniec chcialam dodac ze jestem bardzo wrazliwa uczuciowo, jednak zycie juz mnie na tyle doswiadczylo, ze stwierdzilam ze nie mozna sie ciagle dawac frajerowac, moze stad moje poglady.Pozdrawiam wszystkichJeżeli macie jakies pytania to moj mail:

Payal 06-05-2012 -Odpowiedz

molkaWitam! Jestem 2 miesiące po podwiązaniu jajowodf3w. Mam troje dzecii, na ostanie czekałam 6 lat. Wszystkie porody odbyły się przez ciecie cesarskie, sterylizacja więc była konieczna. Kolejna ciąża była by zagrożeniem dla mnie lub mogła by skończyć się poronieniem. Teraz mam komfort psychiczny, możemy kochać się z mężem do woli, ja jestem zdrowa bez chemii, radośniejsza, bo hormony w tabletkach zawsze mnie męczyły, a na prezerwatywy mam uczulenie! Jednak uważam, że ten zabieg powinien być bardzo przemyślany, instynkt macierzyński odzywa się w bardzo dziwnych momentach. Ja kiedyś twierdziłam, że maksymalnie dwoje dzecii, a tu proszę, zachciało się jeszcze jednego!!!

Do PAYAL. Ciekawa korespondecnja. Chciałbym jedynei zwrócić uwagę na uzywanie słowa STERYLIZACJA> W Językach anglosaskich czasami to słowo uywane jest zamiennie -STERYLIZACJA_WAZEKTOMIA, ale z myslą o WAZEKTOMII. STERYLIZACJA nie ma nic wspólnego z antykoncepcją i planownaiem rodziny. Steru\ylizacja u kobiet i mężczyzn wykonywana jest z powodu nowotworów złośliwych, jajników i jąder.i to jest inny dział medycyny. Z pozdrowienia mi E.Siwik

    Milan 11-06-2012 -Odpowiedz

    margaritawitam,mysle i mysle ,jak ja sama moglam pozabwic sie plodnosci ,to taka straszna glupota.Masz racje mamo 4 dzieci nigdy nie wiemy co nas czeka w przyszlosci.Ja teraz aby dac upragnionego potomka mojemu mezowi przygotowuje sie do inwitro i wierzcie mi to wcale nie jest latwe .Duzy stres czy ciaza sie utrzyma,pozniej ryzyko ciazy mnogiej,2 to jeszcze spokojnie a jak wiecej to co.Najwazniejsz czy beda zdrowe.A natura jest taka piekna poco mi bylo ja tak radykalnie niszczyc.Nie wiem co mnie opentalo,Blagam ludzie nie robcie tego blendu co ja.

    Vicky 14-06-2012 -Odpowiedz

    Paolaja gdy teraz zaszłam w trzecia ciąze byłam pewna ze chciałabym sobie podaiazwc jajniki ale jak czytam wypowiedzi rf3żnych kobiet to juz nie jestem tego do konca pewna ale dzieci juz wiecej bym nie chciała miec. tez za kazdym razem sie bałam czy mi przyjdzie miesciączka czy nie ciągły stres w dodatku jestem taka młoda . mam pytanie do osf3b ktf3re juz są po zabiegu: czy ten zabieg boli?? i czy są tego jakies skutki?? prosze o odpowiedz

Witam, Jako oficjalny przedstawiciel firmy GedeonRichter, producenta leku Postinor oraz Escapelle chciałbym wyjaśnić nieporozumienia, które pojawiają się na wielu forach internetowych. Na rynku polskim zarejestrowane są dwa preparaty zawierające lewonorgestrel do stosowania w antykoncepcji PO (antykoncepcja po niezabezpieczonym stosunku lub gdy zastosowana metoda antykoncepcji zawiodła). Są to Postinor Duo oraz Escapelle, który został wprowadzony na rynek polski w 2006 roku. Początkowo oba preparaty były sprzedawane równolegle. Obecnie Postinor Duo nie jest dostępny w aptekach. Oba preparaty zawierają lewonorgestrel – Postinor Duo dawka podzielona – 2 tabletki po 750 mcg, Escapelle – 1 tabletka - 1500 mcg i charakteryzują się wysoką skutecznością, jednak zmniejszenie ilości tabletek do jednej zwiększa pewność zastosowania i co za tym idzie efektywność terapii, dlatego Postinor Duo nie jest sprowadzany i dostępny.

Dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *